Adobe Systems Incorporated


Country United States
State California
City San Jose
Address 345 Park Avenue
Phone 408 536 6000
Website www.adobe.com/

Adobe Systems Incorporated Reviews

  • Jun 12, 2015

I've used Adobe products for years and decided to try out their Creative Cloud service and paid a monthly fee for the service for over year.

I then contact them to cancel the subscription (since I only used the service on 3 different occassions) and Suraj keeps telling me that I'm locked into an annual contract and have to either pay a cancellation fee or continue paying the monthly subscription fee for another 8 months and then contact them to cancel.

I explained to Suraj, that I did not authorize anyone to automatically renew any subscriptions especially for a service that I don't own or use.

He tried to tell me that I received an email stating that my subscription was being automatically renewed. I explained to Suraj that I don't recall ever receiving that email and even if they did send that email, it does not give them the right to automatically renew the subscription and continue taking money out of my account without me personally approving it.

Suraj kept insisting that I have to keep the subscription payments made until the end of the contract. I had to kindly inform Suraj that I'll be calling my banks risk department in the morning to file chargebacks for four months of unauthorized charges and that my bank will make sure the monthly deductions are stopped.

This is not how you do business with people that you consider your customers. This is a perfect example of a bad business practice and I highly recommend that no one deals with Adobe Creative Cloud unless you are prepared to be taken to the cleaners and have your money robbed from under your nose while Adobe thinks it's a good business practice.

Shame on you Adobe Creative Cloud! You've lost a long-time customer and you will have credit card chargebacks filed against your operation.

Anyone who is dealing with this same situation just needs to simply call your bank and file a chargeback for unauthorized recurring charges.

  • May 25, 2015

After my computer re-booted, I was told that an update for adobe was available. I clicked the button, and another textbox displayed that not only was I downloading the adobe update, but my computer was being infected with McAfee software (a 2nd installation), therefore, I aborted the "update" installations.

Not only do I consider this consumer issue unethical, it should be illegal for a software company to foist another companies product on consumers without their permission.

  • Feb 23, 2015

I've loved the Adobe product for years. I subscribed to Adobe Creative Cloud over one year ago. Unfortunately, I called in October of 2014 to let them know I wanted to cancel my membership. I was informed that my commitment was an annual one (although I was uninformed of this when I signed up).

I was then "given" two months free membership for staying with the plan through the end of the year i.e. free January and February of this year.

I contacted Adobe today to cancel my membership and was informed that I would have to pay a $250.00 cancellation fee since the annual membership automatically renews.

Again I was not informed of this.

I told them that they could cancel my membership without a fee or they would hear from my attorney. I was then told that my membership was cancelled without a fee.

I believe that the way this was handled in all instances was meant to keep me "on the hook" and that I was deliberately deceived by Adobe.

I will never buy another Adobe product again as a result of the way that I was treated.

I strongly suggest that you be very careful with these people. They aren't to be trusted.

  • Oct 18, 2014

Adobe has cheated their loyal ColdFusion clients by removing full support for ColdFusion in their Dreamweaver Application and moving it to CF Builder. The problem here is that CF Builder is not offered in their Creative Cloud Subscriptions. It has to be purchased separately. What baffles me is Dreamweaver was originally developed as an application for ColdFusion Developers/Designers. First by Allaire, then Macromedia and finally purchased by Adobe who has slowly sucked the CF Soul out of the product. It is also unconscionable that Adobe would NOT include CF Builder in the Creative Cloud Subscription, especially since pulling full support of ColdFusion from Dreamweaver. I will be cancelling my CC subscription as well as voicing my disillusionment with Adobe with regards to their blatant disregard for their customers and ColdFusion Developers. I encourage all who feel like me to post to as many forums as you can until Adobe listens and does what is right.

  • Jul 22, 2014

Adobe is resorting to a SCAM strategy to stay alive!

I purchased this service from Adobe in May 2013 and quickly realized it was not going to provide the solution I had a need for. Cancellation of a service with Adobe is a challenge, it is designed to be time consuming, difficult and frustrating. This appears to be the chosen retention strategy for Adobe.

The first support chat I had with an Adobe rep resulted in the rep telling me that she was not able to cancel my account as something was wrong with their system. I had encountered this issue when attempting to cancel the account by following the instructions posted in the Adobe Support Knowledgebase as well so I agreed to wait 2-3 days for an email from Adobe confirming my account cancellation. I waited 5 days and heard nothing from them.

The second support chat resulted in the rep cancelling my account and adding a request for a partial refund since I was unable to cancel my account. I was told to wait 2-3 days. I requested the phone support number so I could speak to someone about this and was told that Adobe does not have a phone support line. More than a week later, no word from Adobe.

transcript below...note this took place on May 08, 2014

Nishanka: Hello! Welcome to Adobe Customer Service.

Nishanka: Hi Ross.

Ross: Hi Nishanka

Nishanka: I understand you wish to cancel your subscription, let me help you in cancellation.

Nishanka: May I know the reason for cancellation?

Ross: I have not used it at all

Ross: It did not provide the solution I needed

Ross: I have followeed the instructions to cancel the account provided in the knowledgbase, but I am not able to complete the steps because the option I need is not there.

Nishanka: I have successfully canceled your subscription of the order number ##########.

Nishanka: You will not e charge for your subscription any more.

Ross: I also requested a refund when I last chattedwitha rep about a week ago.

Ross: I have been trying to cancel this account for months

Ross: if you look at the activity in the account you'll see it has not been used for at least 9 months

Nishanka: Okay Ross, for the refund I will escalate the case to our relevant team and they will get back to you via email within 2-3 business days.

Ross: I was told by the last chat support rep that I would hear back within 3 days, but never received an email, phone call or anything.

Ross: That rep also told me that he/she was unable to cancel my account!

Nishanka: I have successfully canceled your account and you will receive an email within 2-3 business days about the refund.

Ross: Is there a phone number I can call to speak to someone in this department?

Nishanka: I am sorry Ross, there is no phone number for the relevant team as they work offline.

Ross: Is there any accountability in place?

Ross: Is there a record of the chat I had with the last rep?

Nishanka: Yes there is a case under your account and it was escalated to our relevant team for the refund process.

Ross: So it was already escaleted a week ago?

Nishanka: The case was escalated on 08 May 2014.

Ross: So back to my question then..." Is there a record of the chat I had with the last rep?"

Ross: That chat having taken place a week ago

Nishanka: Yes there is a record under your account.

Ross: Is there a reason no one responded to it?

Nishanka: You had the chat on 03 May 2014 due to high volume of cases your case was escalated on 08 May 2014.

Nishanka: An email was send to you on 08 May 2014.

Ross: My concern is that That is today, I have no email from Adobe except for one that came in during this chat telling me my subscription has been extended for 2 days

Ross: Dear Ross , Your FormsCentral subscription has been extended free of charge for a period of 2 days. You may want to keep this email for your records:

Nishanka: You will get an email after some time as an email was send to you.

Nishanka: Please wait for another couple of hours.

Ross: I'm sure this is not your fault personally, Nishanka, but I have to tell you this is a terrible customer service strategy.

Nishanka: I apologize for the inconvenience cause to you.

Nishanka: You will get an email from our relevant team about the refund.

Ross: How many more hours is this chat support open for today?

Nishanka: We are available 7 days a week, 24 hours a day.

Ross: Thanks Nishanka, have a good one.

Nishanka: You are welcome.

Nishanka: Is there anything else I can help you with?

Ross: No

Nishanka: Thank you for contacting Adobe. We are available 7 days a week, 24 hours a day. Goodbye!

The third support chat...Temjentoshi: Hello. Welcome to Adobe Technical Support.

Temjentoshi: Please allow me a moment while I look into your account & verify the details.

Ross : This ticket was supposed tpo be forwarded to the dept that haqndles refunds. Instead they just closed it. Twice.

Temjentoshi: Ross, I am sorry for the inconvenience

Temjentoshi: In that case, let me go ahead and quickly transfer the chat to the customer service team so that they can check and provide you the detailed information

Temjentoshi: Please be online while I transfer the chat

Ross : You can even see in this case wheere the rep said that I would get an email from the dept that handles refunds. Then they closed the ticket saying this is not the dept to handle refunds.

Ross : ding me a refund is the only solution to get rid of me.

Temjentoshi: We are from the technical support team and we do not have information on order cancellation and refund

Temjentoshi: The customer service team handles the refund queries

Ross : Then why haven't I been transferred to them?

Temjentoshi: I was waiting for your response

Temjentoshi: I will transfer the chat now

Ross : Yes, transfer me now

info: Please wait while I transfer the chat to the appropriate group.

info: You are now chatting with Teresa. To ensure we stay connected throughout our interaction , please don't click on the 'x' in the chat window. Doing so will disconnect our chat session.

Teresa: Hello! Welcome to Adobe Customer Service.

Teresa: Hi Ross.

Ross : Hi

Ross : Case #0212938634

Teresa: I understand that you need assistance with the refund. I will be glad to check that for you.

Ross : This ticket was supposed tpo be forwarded to the dept that haqndles refunds. Instead they just closed it. Twice.

Ross : You can even see in this case wheere the rep said that I would get an email from the dept that handles refunds. Then they closed the ticket saying this is not the dept to handle refunds.

Ross : SO I have been getting a run-around for weeks now.

Ross : Teresa: I am sorry for the inconvenience. I will be glad to check this for you.

Teresa: Please allow me 2-3 minutes, while I check this for you.

Ross : Ok

Ross : For your reference

Teresa: Thank you.

Ross : 5/13/14 Case ###############: Save unsuccessful-########### Withdrawn 5/13/14 Case #############: Chat:subscription canclellation-###########Withdrawn

Teresa: Thank you for the information.

Ross : Your welcome.

Teresa: Sorry for the wait. Please do stay online.

Ross : I'm not going anywhere.

Teresa: I apologize for the delay, it is longer than expected. Please allow me a minute or two more.

Ross : I have all day

Teresa: Thank you for staying online.

Ross : Your welcome.

Teresa: I check and see that you have used till April and cancelled it on May 8, 2014 and you were not charged for the previous month that is April 2014.

Teresa: Hence, you will not be provided with the refund since you have not been charged the previous month.

Teresa: Is there anything else I can help you with?

Ross : I attempted to cancel this product for months before I was able to. I want to be refunded for those months!

Ross : The first rep that I chatted with wasn't even able tyo cancel it. You want to charge me for a product I was npot able to cancel?

Ross : Teresa?

Teresa: Ross, In this case I will have to raise the request to the relevant team and they will help you with the refund and they will contact you regarding the refund in 2-3 business days.

Ross : I have been told that twice and waited for weeks with no response from "the relevant team" I think Adobe can do better that this

Ross : I will not continuee to wait while my case is ignored then cancelled, This is clearly a scam.

Teresa: I have gone ahead and raised the request right away and check regarding the refund.

Ross : ripoffreport.com and pissedconsumer.com both appear to agree, scam

Teresa: They will contact via email to [email protected]

Ross : They need to resolve this with me now.

Ross : I have wasted enough of my time with Adobe support. Refund me for all but the first month.

Ross : I will pay for the month I attempted to use this producty, nothing after that.

Teresa: Please allow me 2-3 minutes, while I check this for you.

Ross : 10 months @14.99 = 149.90

Teresa: I am sorry, since it is almost one year, we will not be able to provide you with the refund for one year.

Teresa: May I know the reason for the refund?

Ross : 10 months is npot a year

Ross : Because I was not able to cancel it, there was something wrong with the account. The first rep I chatted with could not even cancel it. remember? I already explained this to you.

Ross : Originally I wanted to cancel because the formscentral product is not what it claims to be. It is clumsy aand unorganized

Ross : pdf's are not downloadable and editable with acrobat

Ross : It is useless to me

Ross : the format the responses are displayed in also makes it unusable

Teresa: I understand your concern, however I will have to raise the request to the next level for the refund and they will contact you via email in 2-3 business days.

Teresa: They require time to check and provide you with the refund.

Ross : the product has no relevence to any purpose I might use a similar product for

Ross : Ross : I have been told that twice and waited for weeks with no response from "the relevant team" I think Adobe can do better that this Ross : I will not continuee to wait while my case is ignored then cancelled, This is clearly a scam.

Ross : Ross : They need to resolve this with me now. Ross : I have wasted enough of my time with Adobe support. Refund me for all but the first month. Ross : I will pay for the month I attempted to use this product, nothing after that.

Teresa: I have raised the request as a priority and they will contact you via email as soon as possible.

Ross : They need to resolve this with me now.

Ross : : I have wasted enough of my time with Adobe support. Refund me for all but the first month.

Ross : I will pay for the month I attempted to use this product, nothing after that.

Ross : Also

Ross : I have been told that twice and waited for weeks with no response from "the relevant team" I think Adobe can do better that this

Teresa: Ross, I am sorry to inform, unfortunately we will not be able to provide you with the refund right away. You will have to wait for the relevant team to check and provide you with the refund.

Ross : Who is the "relevant Team" Teresa?

Ross : Does this team exist?

Ross : Is the team comprised of humans?

Ross : Because humans can do amazing things Teresa

Teresa: The next level team of support who works on the refund.

Ross : So, are theey imaginary? Have you ever SEEN one of them?

Ross : I would very much like to speak to one or more of them

Teresa: In this case I request you to please contact our phone support, they are the specialized team to help you on this issue.

Teresa: Here is the phone number to contact Phone support team: 1-800-833-6687. They will be available 5 days a week, Monday-Friday 05:00 Am -07:00 PM (Pacific Time).

Ross : When I requested a phone number to call in my last chat, I was told it didn't exist. This is ridiculous, and sad

info: Your chat transcript will be sent to at the end of your chat.

Teresa: The phone support is available. You may contact the above number for any further assistance.

Ross : what options do I choose in the IVR?

Ross : to get to the relevant team

Teresa: I request you to choose Creative Cloud.

Teresa: Is there anything else I can help you with?

Ross : I don't think you can.

Teresa: Thank you for waiting. One moment please.

Ross : ???

Teresa: I understand your frustration and I would have feel the same if I were in you place.

Teresa: I have raised the request to the next level and they will contact you via email regarding refund as soon as possible.

Teresa: If you still need any further assistance, you may contact the phone support.

Ross : thank you for acknowledging that

Teresa: You are welcome.

Ross : i am on the phone with support now

Teresa: It's my pleasure chatting with you today. You have a great day and take care!

Teresa: Thank you for contacting Adobe. We are available 7 days a week, 24 hours a day. Goodbye!

Phone support has thus far used the same tactic as chat,. Get the customer off the phone and then close the case.

It is now May 18th, 2014 and I was last told to expect a call from Adobe on Monday the 19th.

I will update this when they again fail to follow thru.

Write a Review about Adobe Systems Incorporated